Prędkość obrotową silnika asynchronicznego możemy zmieniać  trzema sposobami:
 

  • zmieniając liczbę par biegunów,
  • zmieniając poślizg,
  • zmieniając częstotliwość napięcia zasilającego. czyli stosując falownik

Zmiana liczby par biegunów powoduje zmianę prędkości wirującego pola ma-gnetycznego. Dla dwóch biegunów prędkość ta wynosi 3000 obr/min, dla czterech 1500 obr/min. Jeden silnik może być zaprojektowany na dwie różne liczby par biegunów. Regulacja prędkości polega na przełączeniu pomiędzy uzwojeniami stojana tak, żeby zmieniła się liczba par biegunów. Przełączenie z mniejszej na większą liczbę par biegunów musi być dostosowane do prędkości silnika. Jeśli przełączenie nastąpi zbyt szybko, silnik wejdzie w obszar pracy prądnicowej, co może spowodować jego uszkodzenie.
Regulacja poślizgu może odbywać się dwoma sposobami. Zmiana napięcia zasilającego stojan możliwa jest bez zmiany częstotliwości. Moment silnika zależy od kwadratu napięcia zasilającego stojan. Zmiany w obwodzie wirnika mogą odbywać się przez włączenie w obwód wirnika rezystorów, lub przez włączenie dodatkowego napięcia w ten obwód. Sterowanie wirnikiem może odbywać się tylko
w przypadku silników pierścieniowych, ze względu na możliwość dostępu do jego uzwojeń.
Prędkość zmieniana jest poprzez zwiększanie strat mocy w wirniku. Do regulacji prędkości silnika asynchronicznego można również zastosować kaskadę podsynchroniczną. W tej metodzie obwody wirnika są podłączone, przez pierścienie ślizgowe, do dodatkowej prądnicy prądu stałego lub sterowanego mostka prostowniczego. Zmiana wielkości wprowadzanego napięcia powoduje zmianę magnesowania silnika i jego prędkości obrotowej.
Regulacja częstotliwościowa -możliwa jest w tym przypadku regulacja prędkości obrotowej silnika przy minimalnych stratach energii. Prędkość wirującego pola magnetycznego zmienia się wraz  z częstotliwością. Dla utrzymania stałego momentu napięcie zasilające musi się zmieniać wraz z częstotliwością. 

Kontakt

   Websystem Engineering
   26-700 Zwoleń, Jana Pawła II 46 a
   tel. 48 383-01-44  fax 48 685-60-95
   e-mail: info@ppp.pl 

przekładnie Motovario

 

Przemienniki foto

  • przemiennik-1
  • przemiennik-2
  • przemiennik-3
  • przemiennik-4
  • przemiennik-5
  • przemiennik-6
  • przemiennik-7
  • przemiennik-8

serwisy napędowe

Potrzebujesz więcej informacji na temat falowników. Proponujemy odwiedż stronę falowniki .pl serwis zawiera informacje na temat wszystkich producentów falowników. Dodatkowo zapraszamy na stronę falowniki .info jest to forum branżowe dotyczące przemienników częstotliwości.

Falowniki Lenze serwis automatyki przemysłowej. Technika napędów elektronicznych.  Serwisy napędów energoelektronicznych ( przetwornice częstotliwości ) www.napedy.ppp.pl   Copyright © 2011 www.napedy.ppp.pl - wszelkie prawa zastrzeżone. Kontakt: info@ppp.pl.  Więcej informacji na temat falowników znajdziesz na stronie www.falowniki.pl .  Informacje na temat falowników firmy Lenze  znajdziesz na stronie falowniki Lenze .